czwartek, 8 lipca 2010

Dżem truskawkowy na szybko:)


Oto szybki przepis na dżem truskawkowy.Nie miałam niestety czasu ,aby zrobić taki prawdziwy,więc posłużyłam sie żelfixem.Wiem,wiem,powiecie,że to chemia i pewnie macie rację. Ale dla tych wszystkich zabieganych,a chcących jednak zrobić coś ładnego i super smacznego-polecam:) Ja zostawiłam sobie i obdarowałam innych:)Polecam zabawę z dekorowaniem słoiczków. To takie proste- arkusz papieru samoprzylepnego,w komputerze zaprojektować naklejkę,abo ściągnąć sobie gotową, wydrukować ,gotowe. Na czapeczki- kawałek tkaniny, wyciąć koło ,spiąć najpierw gumką ,potem dać kokardkę.Prezent gotowy!



Przygotowanie:kilogram truskawek umyć,odszypułkować, pokroić i wrzucić do dużego garnka. Wsypać saszetkę żel-fiks 3:1 i cały czas mieszając zagotować.Wsypać 350g cukru i cały czas mieszając zagotować ponownie (gotować około 2minuty),zdjąć z ognia i mieszać do pozbycia sie piany.Słoiki wyparzyć wrzątkiem , łącznie z przykrywkami. Gorący dżem przelać do słoików i od razu zakręcić.Można postawić słoiki do góry dnem,aby sie dobrze zamknęły.Gotowe:)

2 komentarze: