niedziela, 4 lipca 2010

Chleb ziemniaczany ze szczypiorkiem

Jeśli chcecie zaimponować gościom,albo swojemu facetowi,albo zrobić coś dla siebie-proponuję piękny i pyszny chleb ze szczypiorkiem. Obecność w nim ziemniaków powoduje,że chleb będzie dłużej świeży oraz nadaje mu piękny żółtawy kolor.
skladniki:
* jedna saszetka(7g)drożdży instant
* pół szklanki ciepłej wody
* 450g maki-dałam luksusową,może być pszenna lub pszenna chlebowa
* 1 lyzeczka soli
* 2 lyzki mleka
* 4 średnie ziemniaki ,ugotowane i ubite widelcem
* pęczek posiekanego drobno szczypiorku

* 1 jajko do posmarowania
* dowolne nasiona do posypania-ja użyłam kminku,słonecznika,sezamu oraz maku

Wykonanie:

Do dużego garnka dać mąkę,drożdże,ziemniaki(lekko odparowane,ciepłe,rozgniecione widelcem),sól,mleko i szczypiorek. Zagnieść ciasto-ja robiłam to na stolnicy stopniowo dodając ciepłą wodę.Ciasto powinno być spójne,może sie lekko kleić.Wyrabiać przez dobre kilka minut.Uformować kulę, posmarować ją olejem, włożyć do naczynia, przykryć ściereczkę i zostawić do wyrośnięcia- moje wyrastało 1,5h



Kiedy wyrośnie zagnieść krótko jeszcze raz i podzielić na 12 części.Ciasto może sie ciągnąć i kleić-proszę sie tym nie martwić. Tortownicę wysmarować masłem i na dno wysypać bułkę tartą.Z 12 części uformować niewielkie kule i układać w formie jak kwiat. Przyryć ściereczką i zostawić do wyrośnięcia-ma wypełnić formę.Moje wyrastało niewiele ponad godzinę.(patrz zdjęcia).Następnie posmarować wierzch ciasta obficie roztrzepanym jajkiem i posypać jak chcemy i czym chcemy.

Nagrzac piekarnik do 200stC i piec przez 50minut-ja 15 minut przed końcem pieczenia zmniejszyłam temperature do 180st.Studzić na kratce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz