czwartek, 10 czerwca 2010

Prosta ,a efektowna tarta z truskawkami

Bardzo prosty przepis,a efekt ''żurnalowy''.Sezon truskawkowy w pełni ,więc wykorzystajmy go najlepiej jak potrafimy.Tarta truskawkowa,nie za słodka , z mnostwem truskawek i galaretką.Blacha poszła w jedno popoludnie.Ale kto by tam liczył kalorie!Zresztą ta tarta nie ma ich wiele.Zobaczcie sami
Ciasto:
200 g mąki pszennej
1 jajko
szczypta soli
50 g cukru (drobnego lub pudru)=3łyżki stołowe
100 g miękkiego masła
1 łyżka wody

Na tartę-40dkg truskawek,saszetka galaretki truskawkowej

PRZYGOTOWANIE:Składniki na ciasto umieścić w garnku lub misce i zagnieść ciasto (rączkami kochane,rączkami)- jeśli jest zbyt suche, można dodać łyżkę wody. Z wyrobionego ciasta ulepić kulę, owinąc przezroczystą folią spożywczą i wsadzić do lodówki na 1h (można krócej,ale słyszałam,że im dłużej,tym ciasto lepsze;) Na stolnicy podsypanej mąką rozwałkować ciasto mniej więcej na średnicę naszej formy.Natłuścic masłem formę i wylepić ją ciastem , łącznie z brzegami.
Piekarnik nagrzać do 200 st C.
Wstawić ciasto, uprzednio ponakłuwane widelcem. Piec 35 minutW czasie pieczenia sie ciasta umyć truskawki i przecinać na pół.Przygotować też galaretkę,zgodnie z zaleceniami na opakowaniu (na 500ml gorącej wody-saszetka galaretki).Po ostudzeniu ciasta wysypać truskawki, posypać cukrem (ja użyłam cukru pudru)i zalać galaretką.Wstawić do lodówki.A potem już tylko sie delektować.Tarta sama w sobie nie jest ciastem słodkim,a ja takowe lubie,wiec pokrojony kawałek posypałam sobie zwykłym cukrem..Pycha!

2 komentarze: