wtorek, 15 czerwca 2010

Chlebek bananowy -banana bread

Od dawna chciałam upiec chlebek bananowy.Poświęciłam sie więc , poczekałam aż banany nieco sczarnieją i ruszyłam do dzieła. Przepis jest prosty i szybki. Efekt PRZEPYSZNY! Myślę,że za sprawą ciemnego cukru. To on nadaje ten charakterystyczny ''smaczek'' i niesamowity kolor. Pycha!


Składniki na chlebek bananowy:
4 dojrzałe banany
120 g brązowego cukru (chyba,że ktoś preferuje baardzo słodkie ciasta-wtedy 150g)Ja,ponieważ nie było innego w sklepie dałam brązowy cukier trzcinowy.
1 rozbełtane jajko
75 g roztopionego w rondelku masła
1 cukier waniliowy
170 g mąki
szczypta soli
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Do jednej miski dać : rozgniecione widelcem banany, cukier,masło,cukier waniliowy,jajko.Wymieszać. Do drugiej mąkę,sól i sodę.Wymieszać. Mąkę ,sól i sodę wsypać do miski z bananami i wymieszać.
Piekarnik nagrzać do 180 st C.
Podłużną formę o długości około 23 cm posmarować masłem i wysypać tartą bułką.
Ciasto wlać do formy, wstawić do piekarnika i piec godzinę.-do suchego patyczka.
Studzić na kratce, w foremce.I już!!!

2 komentarze:

  1. Przepis wygląda znakomicie, chlebek też ciekawie. zapisuję i dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo prosze:)przepis jest naprawdę super łatwy ,a efekt smaczny:)

    OdpowiedzUsuń